Pozele cu terasele de travertin de la Pamukkale sunt atât de impresionante, încât nu aveam cum să nu ajungem și noi pe acolo dacă tot am mers în Turcia cu mașina! Și am ajuns – de două ori chiar, la întoarcerea spre România din vacanțele noastre petrecute în Antalya. De fiecare dată seara, cât să ne luăm cazare la un hotel situat cât mai în centru, astfel ca dimineața, la prima oră, să fim deja la poarta de acces spre uimitorul Castel de Bumbac.

Primele ore după deschidere sunt și intervalul cel mai bun de a vizita locul – chiar și în luna mai, spre prânz, soarele deja arde bine iar piscinele se umplu de turiștii care sunt aduși aici, în număr mare, cu autocarele, pentru excursii de o zi de la numeroasele resorturi de pe litoral. Vă recomand să nu uitați crema de protecție solară și să vă luați o sticlă de apă și ceva gustări – doar sus există ceva terase de unde puteți face altfel cumpărături, și pe temperaturi de 40-45 de grade nu e tocmai plăcut să mergi fără provizii.

Există trei intrări pentru site-ul arheologic Hierapolis, unde se află și celebrele terase albe de travertin. De fiecare dată noi am preferat să intrăm dinspre centrul orașului și să urcăm agale dealul, pentru că citisem că în felul acesta vom avea cea mai frumoasă panoramă asupra locului. Ne-am îmbrăcat lejer, ca să putem merge cu picioarele goale prin apa călduță – dar am văzut că mulți oameni vin aici pregătiți de îmbăiat și de plajă, purtând doar costume de baie. Urcarea prin frumoasele bazine e ușoară și drumul nu necesită o condiție fizică deosebită – trebuie doar puțină atenție, pentru că pe fundul unora dintre piscine calcarul formează o depunere fină și alunecoasă.

Din păcate superbele bazine albe nu arată la fel de spectaculos ca în pliantele de prezentare sau în ofertele agențiilor de turism. O mare parte dintre ele au secat și în altele accesul este restricționat. Chiar și așa a meritat cu vârf și îndesat să le vizităm, mai ales că am primit un bonus – tot site-ul arheologic situate sus pe deal este plin de flori de maci, în luna mai!

Vara (din aprilie până în octombrie) porțile se deschid încă de la ora 6,30. Există trei taxe de acces, în funcție de ce vrei să vizitezi – pentru că timpul nostru a fost limitat, ne-am mulțumit cu piscinele naturale și cu site-ul arheologic și am plătit doar taxa de acces de 200 de lire (aproximativ 11 euro).