Concurs Editura Herald, luna IanuarieScris de: Admin

Acest concurs s-a terminat.

Castigatori:

Castigator este Filip Vasile, din Alexandria


Editura Herald, numita de New York Times “stapana nisei cartilor de spiritualitate“, si amintiridincalatorie.ro va invita in aceasta luna la concurs, cu o intrebare simpla si cativa pasi de urmat, in urma caruia un norocos participant castiga un pachet de carti oferite de editura.
Pachetul contine urmatoarele titluri:
-Terapia destinului
-Buddhismul Tantric - Doctrine si practici indo-tibetane
-Devino ceea ce esti

imagine

Pentru a castiga cartile oferite de Editura Herald, trebuie sa faceti trei lucruri:
-sa numiti două apariţii recente ale Editurii Herald
-sa dati un Like paginii de facebook “Editura Herald”
-si un Like paginii de facebook amintiridincalatorie.ro


Apoi trimite, cele două apariţii recente ale Editurii Herald, pe adresa de mail: contact@amintiridincalatorie.ro pana pe 29 ianuarie 2013, completand toate datele tale de contact cu subiectul Concurs Editura Herald, luna ianuarie si, in urma tragerii la sorti de pe 31.01.2013, poti fi castigatorul pachetului cu cele 3 titluri puse in concurs de Editura Herald!.
Castigatorul va fi desemnat prin tragere la sorti folosind site-ul random.org si va fi anuntat pe aceasta pagina si prin e-mail (pentru comunicarea datelor personale, respectiv nume si adresa postala, pe baza carora va primi premiul).
Perioada de desfasurare a concursului: 22 - 29 Ianuarie 2013
Castigatorul va fi afisat pe site in data de 31 Ianuarie. Din momentul in care va fi afisat, castigatorul are la dispozitie 10 zile calendaristice pentru a ne trimite printr-un e-mail trei informatii: numele, concursul la care a participat si adresa de livrare a cartilor. Daca in termen de 10 zile nu suntem contactati, premiul va reveni altui participant, in urma unei noi trageri la sorti.
Va multumim!

Infiintata in 1994, Editura Herald are un profil editorial structurat si coerent, dublat de o calitate inalta a lucrarilor, in acest fel asigurandu-si o pozitionare distincta pe piata si o prezenta marcanta la incidenta unor domenii ca: spiritualitate, religie, teologie, filozofia culturii, ezoterism.
www.edituraherald.ro

Prezentarea titlurilor:
imagine

Terapia destinului
Despre carte:


In volumul anterior si ingemanat cu acesta, Viata si semn (1989), avansam o promisiune si un avertisment: Nimeni nu moare de moarte buna, ci de cumul de erori. Omul este facut pentru realizare si longevitate. El este "programat" natural pentru o viata de peste 100 de ani; capacitatea celulelor de a se multiplica s-ar epuiza spre 120 de ani! Dar omul rateaza aceste premise cantitative si calitative ale fiintei. El traieste putin, adica sub programul sau natural; el nu stie sa-si dezvaluie calitatile de exceptie. Insumarea erorilor mici si mari, de fiecare zi, scurteaza viata si o intuneca. Pentru multi, viata este un cumul de erori. Erori nestiute, abateri imperceptibile de la legea naturala sau de la legea revelata, contrarieri ale dreptei naturi. Erori in aparenta banale, cum ar fi eroarea de a fi mahnit, care este o agresiune impotriva ta insuti si care iti injumatateste puterile. Sau conflictele cu sine, cu semenul, cu spatiul, cu sacrul - si toate ne strica viata. Prin cumul, erorile fac o cifra mare si omul moare inainte de vreme sau decade inainte de a muri. Dar exista si inversul acestei situatii.

Exista si cumul de soarta buna. Omul este in stare sa adune nu doar greseli, ci si noroc (termen folcloric, partial sinonim cu "har"). Oare ar putea fi controlat procesul acumularii de soarta buna? intrebam in Viata si semn. In cartea de fata adaugam noi raspunsuri si sugestii la indreptarea vietii. Cum sa dizolvi negativitatea din soarta, acumulata in nelimitarea existentei tale. Cum sa restaurezi firea ta genuina. Spunem: Norocul are forma mintii. Dar mintea ce forma are? Ea are forma chipurilor pe care le evocam. Operatiunea cu chipuri ne mentine in mecanica gandirii. Numele divine, concentrarea, isihia - sunt forme bune, prin ele se face trecerea de la grosier la subtil, de la eroare la sansa. Recunostinta este o forma care te inrudeste cu zeii. Daca dai mintii forme bune, ritmic si staruitor, atragi circumstante favorabile tie. Pe aceasta se sprijina stiinta bunei sorti.

Cartea de fata are un aspect practic, ea propune o lucrare cu sine. Am impartit-o in trei parti: Initierea, Asceza, Realizarea. Sunt chiar etapele lucrului cu sine. Lucrul incepe prin scoaterea mintii din mecanica ei zilnica, extinzand spontan puterea sa. Asceza, in greceste, inseamna practica. Noi traducem prin "practica bunei sorti". Realizarea survine fie dupa o zi, fie dupa o viata. Cartea aceasta nu-i un manual. Ea jaloneaza doar drumul. Este multa oralitate: insemnari de practica. Multe din capitolele cartii au rezultat din practica, in timpul indrumarii Grupului de Optimizare umana. De mai bine de zece ani, functioneaza un astfel de grup si sute de persoane au frecventat, asiduu sau episodic, programul sau in Bucuresti, prin intalniri periodice, prin stagii si micro-stagii. Primele dezbateri despre destin si optimizare le-am sustinut la Sibiu, din 1985. Au urmat la Cluj, Timisoara, Iasi. Din 1990, ele au coerenta si regularitate.

Se poate spune ca in acesti ani e timpul unei desteptari sapientiale. Cu ani in urma, in 1980, semnalam un aspect al civilizatiei actuale: "desteptarea filologica". Adica extensia textului la toate nivelurile vietii, de la talpa pana la varful piramidei; acapararea textului de catre puterea politica pentru legitimizarea autoritatii uzurpante. - Apoi, la final de mileniu, observam ca suntem in plin proces al "desteptarii sapientiale": extinderea interesului pentru armonizarea fiintei si buna folosire a vietii. Aceste suite de insemnari, spuneam, se nasc din ceea ce am numit conferinte-atelier, sau seminarii-atelier. Exercitiul este nelipsit, iar cuvintele nu sunt teorii, ci parte dintr-o experienta. Nu sunt prelegeri filosofice, ci insotesc o lucrare.

Terapia destinului incepe cu analiza destinului. Asadar buna parte a volumului ofera repere pentru o analiza. Am sistematizat trei categorii de factori care determina "alegerile" in destin. a) Factori de dinaintea nasterii noastre - ereditari, genetici, cauzali - un palier impresionant, greu de controlat; dar determinant, cu mari rasfrangeri asupra destinului personal. b) Factori din timpul primei copilarii, din perioada identificarii orale, anale si genitale, conflicte a caror cheie s-a pierdut; palier accesibil si vindecabil. c) Factori actuali: partea vazuta, reperabila, deci mai lesne controlabila, a aisbergului sortii. * Pentru demersul nostru, folosim doua notiuni: "Terapia destinului" si "Cumul de soarta buna". Ele sunt partial sinonime, dar au si cateva note distincte. Prima notiune, terapia destinului, presupune o actiune sistematica, avand repere precise, reguli, program, exercitii. Terapia destinului este o disciplina si o cautare sistematica, specializata, indrumata, desprinsa de cotidian, practicata intr-un cadru anume. "Cumul de soarta buna" implica un autocontrol si o practica a binelui, nedesprinse de cotidian, ci in lume. Pastrand toate angajarile tale familiale, profesionale, sociale. Dar adoptand o atitudine mentala noua, imbunatatind imaginea de sine, consolidand gandirea pozitiva. Asta incepe cu interiorizarea legii revelate; si instinctele nu mai au izbucniri stihiale, dreapta natura nu mai e contrariata. Desi practicat in lume, cumulul de soarta buna presupune disciplina, legatura cu un indrumator si cu o ambianta, care sa previna tendinta cazatoare a firii. Nici o sporire nu se face fara ascultare si fagaduinta. Astazi vedem sporind categoria cautatorilor de intelepciune, practicieni ai armoniei. Cartea aceasta le este dedicata.

imagine

Buddhismul Tantric - Doctrine si practici indo-tibetane
Despre carte:


Timp de mai multe generatii, datorita ignorantei, Occidentul a considerat tantrismul drept o luxurianta si periculoasa degenerescenta a spiritualitatii indiene. Pana de curand, doar a vorbi despre tantrism era considerat ca ceva de prost gust. Cred ca actualmente avem dreptul sa ne impotrivim acestei prejudecati care, pe scurt, reflecta mentalitatea pozitivista si excesiv moralizanta a europeanului mijlociu la sfarsitul secolului al XIX-lea. Fiind vorba de un fenomen spiritual oarecum strain de traditiile noastre si, prin urmare, dificil de inteles si de asimilat, tantrismul reprezinta o nobila si cutezatoare creatie a spiritului indian. In el se concentreaza, se intrepatrund si se fecundeaza reciproc toate traditiile spirituale autentice ale Indiei, de la cele mai vechi ritualuri vedice, pana la cea mai recenta mistica visnuita. Dar aceasta surprinzatoare concentrare de multiple traditii nu este sincretism. Este vorba aici, fara indoiala, de o noua sinteza.

Mircea Eliade

*

Indiferent daca este vedic sau non-vedic la origine, tantrismul, atat cel brahmanic cat si cel buddhist, reprezinta un aspect special al vietii religioase si culturale a Indiei. Un studiu aprofundat al tantrismului este, prin urmare, indispensabil pentru o familiarizare cu natura speciala a gandirii indiene. Multa vreme a fost un obicei sa se sustina ca tantrismul este un vlastar al hinduismului sau ca acesta constituie doar o faza particulara a devotiunii hinduse. Insa cercetarile asupra buddhismului tarziu au ajuns la concluzia ca, atata vreme cat este vorba despre literatura existenta, trunchiul literaturii tantrice este mai bogat si mai variat in domeniul buddhismului decat in cel al hinduismului...

Principala preocupare a tantrelor buddhiste nu este de a intemeia un sistem clar de gandire metafizica. Asa cum tantrele hinduse, luand de-a gata principiile fundamentale ale sistemelor filosofice ortodoxe (darsana), le-a aplicat unui efort practic al realizarii, tot astfel tantrele buddhiste, pe baza principiilor Mahayana, traseaza principalele metode pentru realizarea scopului suprem - unirea cu Divinul.

S. B. Dasgupta
imagine

Devino ceea ce esti
Despre carte:


Asa cum sugereaza si titlul, Devino ceea ce esti reprezinta o colectie de scrieri ale lui Alan Watts care trateaza dilema celui ce se cauta pe sine, cautare pe care adeseori o facem sacrificandu-ne capacitatea de a ne vedea viata "exact asa cum este". Dupa cum scrie Alan Watts:

Se spune ca cea mai inalta forma de intelepciune este detasarea, in sensul continut in cuvintele lui Chuang-Tzu,: "Omul perfect isi foloseste mintea precum o oglinda; nu se ataseaza de nimic; nu respinge nimic; percepe fara a pastra." Detasarea inseamna sa nu ai nici regrete legate de trecut, nici temeri legate de viitor; inseamna sa lasi viata sa isi urmeze cursul fara a incerca sa intervii in felul in care ea curge si se schimba, neincercand sa prelungesti momentele placute si nici sa grabesti trecerea celor neplacute. Asta inseamna sa te misti in pas cu viata, sa fii in perfect acord cu muzica ei schimbatoare, asta se intelege prin ceea ce numim Iluminarea. Pe scurt, inseamna detasarea atat de trecut, cat si de viitor si a trai in eternul Acum.

Si asta pentru ca in realitate nici trecutul si nici viitorul nu au o existenta independenta de acest Acum; ele insele sunt doar niste iluzii. Viata exista doar in acest moment, iar in acest moment ea este infinita si eterna. Si asta intrucat momentul prezent este infinit de scurt; inainte sa-l putem masura el a trecut, dar cu toate acestea va persista pentru eternitate. Aceasta miscare si schimbare a fost numita de chinezi Tao, desi in realitate nu exista nici o miscare, intrucat momentul este singura realitate si nu exista nimic in afara de el in functie de care putem spune ca acesta se misca. De aceea putem spune despre moment ca este in acelasi timp in continua miscare si intr-un continuu repaus.

Ce putem face pentru a fi in acord cu acest Tao? Un intelept a spus odata: cu cat vom incerca sa fim in acord cu Tao, cu atat ne vom indeparta de el. Doar ca nu avea pe de-a-ntregul dreptate. Lucrul curios e ca nu putem fi in dezacord cu Tao nici daca vrem; chiar daca gandurile pot fugi in trecut sau in viitor, ele nu pot evada din momentul prezent. Oricat de departe in trecut sau in viitor incearca sa scape, niciodata nu se pot separa de momentul actual, deoarece gandurile insele apartin prezentului; ele formeaza, la fel ca toate celelalte lucruri existente, miscarea continua a vietii care este Tao.

Tu poti crede ca esti in dezacord cu viata si cu eternul Acum; dar nu poti fi, intrucat tu esti viata si existi Acum - altfel nu ai fi aici. Astfel, acest Tao infinit e ceva de care nici nu poti sa fugi, nici nu il poti prinde; nu e ceva de care te poti apropia sau departa; el este si tu esti el. Asadar, devino ceea ce esti. (Alan Watts)

Descrierea bibliografica:
Alan Watts, Devino ceea ce esti, Prefata de Mark Watts, Traducere din limba engleza: Mihai Popa-Radu, Editura Herald, Colectia Metanoia, Bucuresti, 2012, 160 p.

Articole in concurs:
Nici un articol in acest concurs.


Taguri: Editura Herald