Vacanta in Delta DunariiScris de: daniel Ionescu la data 7 Mai 2010

(37 voturi)

In vara anului 2008, am avut placuta surpriza sa descopar pentru prima data Delta Dunarii, sau mai bine zis o parte din delta. A fost prima data cand am ajuns cu adevarat deoarece am mai avut ceva incercari nefinalizate. In acea vara a fost altceva, nu am mai planuit nimic, nu m-am pregatit, am fost invitat in aceeasi zi cand era plecarea si bineinteles mi-am facut bagajele si am plecat fara sa stau prea mult pe ganduri. Auzisem multe despre delta, evident numai de bine, dar nu am avut ocazia sa traiesc experienta. Vazusem niste documentare, citisem ca este a doua ca marime din Europa, dupa delta fluviului Volga si a douazecisitreia din lume, ca este o rezervaţie naturala unicat în Europa, dar acum dupa ce am fost imi dau seama ca nu se compara cu nimic, cu nimic din ce citisem din ce vazusem pe la TV, este o experienta ce trebuie traita. Atata intindere, suprafete imense cu lacuri, balti, nu mai vazusem de mult. Vegetatia si pasarile sunt atat de diferite si de interesante, ca nu poti trece fara sa le remarci. Dupa cateva ore bune de mers cu masina, trecand prin zone intinse in care nu vezi nici tipenie de om si foarte rar cate o masina, am ajuns la Jurilovca de unde am trecut cu o mica ambarcatiune pe insula Gura Portitei.

Acolo ne-am cazat pentru doua nopti, timp in care m-am relaxat, parca eram intrun alt timp si spatiu, totul era diferit la modul placut, spatiul de cazare, mancarea, plaja, pe o parte a insulei marea si pe cealalta delta, totul parea ireal, numai preturile te mai trezeau la realitate care nici de departe nu erau mici.

La intoarcere am mers tot cu aceeasi ambarcatiune (barcagiul ne lasase numarul de telefon sa ne facem rezervare) pana la Jurilovca. Ziua urmatoare am inchiriat un mic vas (la un pret imens) si am vizitat partea salbatica din delta. Am intrat prin tot felul de canale, balti si insule plutitoare de stuf, am vazut ceva pasari si animalute.

Timpul a trecut foarte repede, chiar prea repede si am mers mai departe spre litoral. Inca doua nopti in 2 Mai si una in Vama Veche si mica noastra vacanta s-a incheiat, cu regretul ca orice lucru frumos are si un final.

Taguri: Delta Dunarii

Voteaza acest articol:

<< back citeste toate articolele acestui utilizator