,,Sarbatoarea,, FiesteiScris de: alina.c la data 20 Noiembrie 2012

(56 voturi)

Am o deosebita placere sa scriu in acest articol despre vacanta mea minunata din vara aceasta. Pentru mine orice călătorie este ceva „frumos” pe care îl faci „bine”, pentru că vine din sufletul tău... reprezintă un fel de iniţiere, o iniţiere în arta de a trăi, de a simţi, de a fi fericit prin ce ai vazut... Iar amintirile ce au ramas din urma multor calatorii sunt acele randuri duiaose de azi subliniate in jurnalul meu care le recitesc mereu. Doar din amitirile stranse in poze si in minte mai pot crede ca vara e anotimpul destinului meu...
Cea mai lunga calatorie din vara aceasta a fost in Spania. In ciuda problemelor cu criza economica, Spania este cu adevarat o mina de aur pentru turisti.
In luna iulie am hotarat sa fiu si o turista in Spania. Din prima zi totul m-a fascinat si ma impresionat o lume diferita fata de Romania. Cat si peisajul este foarte diferit de cel al nostru, padurile, pajistile si salcamii de pe marginea drumului lipsesc aici sunt inlocuite cu palmieri, nisip si o caldura innabusitoare. Traim in amintire si prin amintire imi aduc aminte din prima zi din Spania dupa o zi lunga obositoare am poposit la un hotel din Valencia si incercand sa adorm am auzit valurile cum se sparg de stanci si rasul copilor (mai mari) pe plaja, ma asteapta o noua viata timp de 2 luni plina de necunoscut si de surpirize. Dupa ce am vizitat timp de o saptamana imprejurimile am hotarat sa imi petrec vacanta in Orasul ,,Pamplona” si mai apoi, dupa ceva timp, in Cintruénigo.
Orasul Pamplona, din nordul Spaniei, este una dintre cele mai apreciate zone turistice din peninsula, anual milioane de turisti luand cu asalt localitatea medievala, in care se infrunta taurii si… oamenii, asa ca merita sa descoperi acest loc, al carui vizitator fidel a fost Ernest Hemingway…
Astazi, orasul, cu 200 000 de locuitori, se afla pe drumul ce duce spre Santiago de Compostella, fiind una din haltele obligatorii inainte de a ajunge in locul sfant. Pentru doritori de calatori Pamplona este o destinatie turistica fascinanta. Unii poate se intreaba ce are Pamplona mai deosebit fata de restul oraselor??
Raspuns este ca acest oras este unic in felul lui si merita vizitat de orice om pasionat de calatorie si vacanta.
In continuare voi enumera principalele destinati turistice de care se meritasa mergem sa vizitam Pamplona. Primaria, o superba constructie baroca, cu fatada datand din secolul XVII - Muzeul Navarra, un fost spital din secolul XVI - Palatul regilor - Palatul episcopal - Teatrul Gayarre - Piata Castillo - Strazile pietonale Zapateria, san Anton, San Nicolas - Parcurile Ciudadela, Tanconera, Media Luna, Yamaguci - Planetarium - Monumentul dedicat lui Ernest Hemingway - Catedrala Santa Maria de Pamplona - Biserica Sfantul Nicolae - Biserica San Saturnino.
In ciuda diferitor problemelor care se confrunta acest oras si a violentelor impuse de sarbatoarea taurilor, Pamplona este un superb oras istoric, linistit, plin de ospitalitate, cu o gastronomie rafinata si preturi acceptabile. Voi continua randurile din deosebita mea calatorie cu un alt orasel mai mic ca Pamplona dar la fel cu deosebita importanat pentru mine care ma impresionat prin tot (cultura oameni si sarbatori) care voi povesti si mai multe ca aici am avut ocazia de a vedea sarbatoarea lor...

imagine

In continuare pentru cei care nu stiu nimic despre acest orasel voi da cateva informati. Cintruénigo este un oras și o municipalitate spaniola de Navvara, situat in regiunea de Tudela, pe cursul inferior al râului Alhama 92 km de la capitala comunității ,,Pamplona”. Am avut placerea sa poposesc aici o luna de zile in care ma-m simtit extraordinar e un orasel mic dar superb cu case\vile construie cele mai multe din piatra cu ornamete speciale de o frumusete deosebita. In fiecare an oamenii din Cintrueningo sarbatoresc sarbatoarea nationala ,,Fiestas.” Petrecerea sărbătorilor naţionale este cea mai bună modalitate de a privi viaţa cotidiană spaniolă şi de a cunoaşte obiceiurile şi tradiţiile spaniole.
Am cunoscut la sarbatoare aceasta diferse obiceiuri si traditi…. Se spune că, nu este o zi în care să nu fie fiesta în una dintre zonele Spaniei. Aceste sărbători durează de la o zi până la două săptămâni, şi de obicei, sunt închinate unui sfânt sau unui patron. In continuare voi descrie sarbatoarea ,,fiestei” in Cintroeningo. Pentru inceput sad au o definitie a caestui termen: FIÉSTAS, fieste, s. f. Serbare, sărbătoare (populară) în țările de limbă spaniolă.
Oraşelul spaniel Cintruénigo şi-a deschis porţile pentru tradiţionala Fiestas. Timp de nouă zile din septembrie, zeci de mii de oameni au participat la curse cu tauri, baluri sau concerte, în cadrul uneia dintre cele mai cunoscute sărbători din lume si din orasul acela. ,,Fiestas”.Iar alti vizitatori asa cum am fost eu sau minunat de felul lor de a se distra la o sarbatoare. Inceperea acestei sarbatori sa organizat pe un deal deschis unde zece de mii de oameni sau adunat sa vada vacile care alergau pe acel deal si unii oamneni mai curajosi erau in mijloc si vacele dupa ei pana cand unii obeseau alti nu mai puteau si cadeau impunsi de coarnele vacilor...
Ma impresionat inceperea acestei sarbatori pentru ca am vazut multe vaci si era o atmosfera de sarbatoare se auzeau impuscaturi care simboliza inceprea si chemearea omaneilor la acel deal. Iar seara un pistol cu artificii a umplut cerul care da in fiecare an semnalul de incepere a celebrelor curse spaniole cu tauri,care a rasunat la ora locala 12.00, de la balconul primariei din Cintruenigo. De remarcat ca din acea zi si pana la terminarea ei fiecare persona de la mic la mare erau imbracati in alb si rosu.
imagine

Purtau la gat ,,pañuelo’’-simbol al sarbatorii este o esarfa rosie cu numele oraselui ,, Cintruénigo”. Toti oamenii erau imbracati la fel iar daca noi vizitatorii nu eram costumati asa ca ei cu culorile evedentiate mai sus si cu celebra sarbatorii ,,pañuelo’’ eram priviti cu alti ochii. Deaceea timp de o saptamana am fost si eu considerara ca fiind ,,de ai lor’’ Puteti viziona pozele care spun totul cum eram imbracati si ce obiceiuri si activiitati se prcticau zilnic...
Zilele treceu in fiecare zi treceau vacile pe strada si cand auzeau impuscaturi toti se adunau sa vada vacile cum alergau pe strazi. A fost ceva ce ma imresionat mult nu am mai vazut pana acum asa ceva o experienta care nu o sa uit niciodata. Un alt moment special desfasurat la acea sarbatoare in era ,,Plaza de toros’’, udata din belsug cu vin rosu, consta in coridele organizate in fiecare seara in arenele din centrul orasului Cintruénigo. Parte a sărbătorilor sunt de obicei şi luptele cu tauri.

Adeseori, se luptă cu tauri mai mici, luptele fiind denumite noviladas. Fiestele, luptele cu tauri sau corrida de torros, este unul din simbolurile Spaniei. Corida se desfăşoară de obicei cu ocazia unei sărbători sau festival. Participanţii la corridă sunt taurii (aşa zişii toro) şi luptătorii profesionişti - torero. Aceştia din urma, se împart în matadori, principalii actori ai coridei, picadori şi banderilleri. Întregul grup (aşa zisul cuadrilla) are doi picadori şi trei banderilleri.
Înainte de începerea luptei, taurii sunt ţinuţi în ţarc dupa care li se da drumul pe strazi grupului de tauri. Corrida durează de obicei două până la două ore şi jumătate şi are un regulament strict. Înainte de eliberarea în arenă, coarnele taurilor ascuţite sunt pilite pentru a nu fi un pericol pe strazi. În boxă, taurii sunt închisi timp de câteva ore bune, fără a avea posibilitatea de a se mişca, iar înainte de a intra în arenă sunt iritati, dupa care incepe fiesta.
Li se da drumul pe strazi pe traseul stabilit unde se afla foarte multa lume pana in corida. In fiecare dimineata, la ora locala 8.00, pe un traseu lung de 825 de metri, oamenii alearga pe stradutele pavate cu piatra cubica din Pamplona, inaintea taurilor eliberati din tarcurile lor, pana in arena din centrul orasului. Esenta sarbatori era ,, Los "Gigantes” nsite statuii care le plimbau in tot oraselul, gloata de oamnei din urma lor dansau cantau la diferite instrumente anuntand de sarbatoare. Aceste stautu le puteti vedea in pozele care le-am atasat.
imagine

In ultima zi din sarbatoase se servea pe toata lumea cu ,,paella.”
,,Paella’’ este o mancare spaniola traditionala, asemanatoare cu pilaful romanesc sau risotto-ul italian, delicioasa, consistenta si savuroasa. Este un platou cu orez si diverse combinatii de carnuri, care isi are originea in secolul al 19-lea, in Valencia, pe coasta de est a Spaniei. Multi straini considera paella ca mancarea traditionala spaniola, insa localnicii o considera doar o mancare valenciana. Am avut placerea sa gust din aceasta gustare traditonala servita la incheierea sarbatorii. Paella se gateste aproape peste tot in lume, in restaurantele cu specific spaniol sau sud-american, insa si francezii sau italienii sunt incantati sa gateasca acest preparat. Aceasta manacre sa servit in centru orasulul stand la masa cu toti care au avut placerea de a gusta din acest delicates.

Si seara se termina cu multe artificii si toti oamenii inconjurau oraselul cantau la instrumente cu statuile Los ,,Gigantes” pentru ultima data din anul aceasta, toti oameni faceau poze si se bucurau pnetru ultima zi de sarbatoare. Astfel inchei si eu acest articol in care pot sa concluzionez ca m-am simtit extraordinar de bine, am vazut si am invatat multe lucruri interesante care se practica acolo... Si pot sa afirm ca călătoria este şi un mod plăcut de a cunoaşte mulţi oameni şi a lega noi prieteni asa ca am avut ocazia de a cunoaste persoane noi si cu unele persoane tin si acuma legatura si ma bucur cand aud vesti noi.
În concluzie, pot spune că îmi place foarte mult să călătoresc, deoarece descopăr locuri noi, leg prietenii durabile şi îmi îmbogăţesc cultura generală iar amintirile raman vesnic vii in mintea mea...

Taguri: Cintruénigo Spania

Voteaza acest articol:

<< back citeste toate articolele acestui utilizator