Un revelion aproape in Amsterdam (partea 2)Autor & Foto: Oana Ozdemiroglu la data 24 Octombrie 2011

(131 voturi)

Maastricht si Liege

Din Utrecht si pana in Maastricht faci cam doua ore si jumatate. Si pentru ca eram atat de aproape de granita Belgiei cand ne-am luat biletele am zis, de ce sa nu impuscam o droiae de iepuri cu un singur foc asa ca am luat bilet si catre Liege.
    De Maastricht am auzit datorita campusului universitar si a faptului ca este un oras istoric. De la gara care iti da impresia unei mici basilici pana la piete cochete, brutarii cu traditie si cu bunatati in vitrine si pana la catedrale in stil gotic impresionante iti dai seama ca esti intr-un basm. Fiind foarte de dimineata cand am ajuns, orasul parea pustiu si adormit asa ca am decis sa intram intr-o brutarie pentru o ciocolata calda si o placinta traditionala. Dupa ce ne-am facut plinul am inceput sa ne pierdem printre stradute, pana ce am ajuns la un parc de distractii si marele nostru noroc a fost o roata din care puteai sa cuprinzi tot orasul.
    Maastricht si Liege nu numai ca sunt orase surori, dar impart si acelasi rau, Maas (in germana) sau Meuse (daca treci granita in Belgia). Vara o croaziera din Maastricht catre Liege pe rau e numai bine primita, din pacate era iarna asa ca l-am vazut din mers, dar si de-o parte si de alta a granitei. Dupa ce ne-am luat la revedere de la Maastricht am luat trenul si in 20 de minute am ajuns in Liege. Pentru ca timpul era destul de scurt ne-am limitat la locurile cele mai apropiate. Din pacate fata de Olanda unde puteam vorbi lejer engleza pentru a afla informatii, in Belgia daca nu stii franceza, chiar si la punctul de informare, e cam greu sa te descurci in engleza. Ce nu trebuie sa ratati odata ajunsi in Liege e Citadel, ce are si un superb parc, ca sa nu mai spun de priveliste. Acum, pentru a ajunge acolo puteti sa urcati cele 400 de scari de la Montagne de Bueren (dar deja inimosul meu imi dadea palpitatii) sau sa faceti cum am facut noi: ne-am pierdut, ne-am invartit de vreo cateva ori in jurul cozi si in cele din urma printr-o intrare ca de casa am gasit usa secreta care ducea in parc. Dupa ce am invins scarile ne-am indreptat catre Catedrala din Liege – Sf. Paul am continuat sa hoinarim printre stradute, vitrine si restaurante pentru a ajunge sa ne intalnim in cele din urma cu partea belgiana a raului Meuse. Vreau totusi sa ma opresc asupra restaurantelor, care daca nu ati ghicit pana acum, majoritatea sunt cu specific… turcesc (yupi din nou pentru comunitatea turceasca). Am intrat intr-un astfel de restaurant si am gasit ceva ce aproape de fiecare data cand sunt in Istanbul mananc, kumpir. Numai ca kumpirul din Liege si cel din Istanbul sunt frati foarte, foarte vitregi. Pentru ca nu numai ca nu arata asa cum il stiu eu, dar gustul era oribil. Ca si in Olanda, mancarea nationala a Belgiei e… cartoful, dar acest kumpir era clar o reteta belgiana deghizata in kumpir, mare deceptie.

Amsterdam si biciletele

Amsterdam si districtul rosu era visul meu din frageda pruncie, dar cum visele se implinesc numai in… vis, realitatea te loveste brutal in fata. Dar, sa incepem cu inceputul. Luat tren din Utrecht, 30 minute dupa, eram in gara din Amsterdam, forfota mare, zumzet, traversam strada, ne indreptam spre ponton de unde luam un vaporas pentru a face turul orasului pe canale. E absolut fabulos, vedem muzeul maritim, ne intrebam de ce casele sunt atat de inguste si lipite unele de altele si in plus aproape de acoperis e si ceva ce aduce cu o macara. Primim si raspuns: fiind un oras maritim marfa sau mobilierul nu era carat in spate pe scari, ci pe sus cu ajutorul macaralei. Dupa ce am incercat vaporasul am zis sa facem si un tur cu bicicleta. Chiar langa gara e centru de unde puteti inchiria biciclete. De altfel Amsterdam ar trebui sa se numeasca si cimitirul bicicletelor, deoarece majoritatea lor sunt depozitate si pe fundul raului. Avand in vedere ca nu stiu sa merg pe bicicleta, dar stiu sa inot: D, am luat o bicicleta dubla si spre suprinderea tuturor, dar nu si a mea, nu am cazut. Trebuie sa stiti ca in Olanda pista de biciclisti este sfanta, acolo biciclistii sunt mai rai decat soferii, adica exista mai multe accidente de bicicleta, decat de masini. Dupa ce am incheiat si turul pe bicicleta am luat-o frumusel la picior. Am salutat muzeul Van Gogh, Casa Anne Frank, Piata Dam, Hermitage Amsterdam, Muzeul Heineken. De stiut e ca in Olanda toate magazinele se inchid la 20, lucru foarte trist. Cat despre Districtul Rosu, ei bine eu ii spun Districtul Roz. Nu prea parea atat de picant, intr-adevar mirosea foarte aromatic. Dar nu tu fete in vitrine, nu tu decadenta, nu tu nimic incitant si destul de mic. Sau poate a fost o conspiratie pusa la cale de catre jumatatea mea pentru a nu vedea miezul problemei.

Ne indreptam spre gara si facem cu mana Olandei, care cu siguranta in sezonul lalelor e mai frumoasa ca niciodata. A fost o vacanta pe cinste, in care am strabatut Olanda si am pus un picior si in Belgia. Chiar daca a fost frig, a nins si a batut vantul faptul ca am putut vizita atatea orase intr-un timp atat de scurt ne-a incalzit pe deplin.

Sfaturi utile:

Pret avion: dus intors 2 persoane - 312 euro
Pret Hotel 5*: pentru 6 nopti, camera dubla, cu mic dejun inclus – 350 euro
Pret bilet tramvai: in functie de zone iti poti cumpara cartele, cu diferite tarife, pe noi ne-a costat in total in jur de 30 euro.
Pret pranz: in jur de 15 euro
Pret cartofi prajiti: la cornet in functie de marime – intre 2 euro si 6 euro

De incercat:

Domul din Utrecht: Luni-Vineri: 10 – 18, Sambata – Duminica: 10 – 17. E inchis pe 1 ianuarie, 30 aprilie, 25/26 decembrie, pret bilet 8 euro.
Bunker Museum – Den Haag: e deschis sambata si duminica intre 12-17, iar vara e deschis pana la ora 22 si miercurea.
Cartofii (si sosurile), berea, CIOCOLATA CALDA, tartele mai ales cele din gara din Utrecht.
In Amsterdam de incercat un tur al orasului pe bicicleta. E un centru de inchiriere chiar langa gara. Iti treibuie doar pasaportul sau cartea de rezident si te costa pentru toata ziua in jur de 15 euro (bicicleta dubla)

Autor & Foto: Oana Ozdemiroglu

Taguri: Maastricht Liege Amsterdam bicicleta Districtul Rosu Oana Ozdemiroglu

Voteaza acest articol:

<< back citeste toate articolele acestui utilizator