Un revelion aproape in Amsterdam (partea 1)scris de Oana Ozdemiroglu la data 27 Septembrie 2011

(154 voturi)

Vara sa-ti faci sanie si iarna caruta. Asa parca era o vorba populara, din pacate vara e aproape pe duca, dar pana la iarna inca mai avem ceva de asteptat. Cu toate acestea pentru cei care de acum incep sa se gandeasca la ce vor face de revelion vreau sa impartasesc experienta mea. Impreuna cu un alt cuplu de prieteni am hotarat sa mergem de revelion in Olanda. Dat fiind faptul ca aveam si o prietena care se stabilise aici am zis ca nu strica si un “ghid turistic” autohton. Ne-am luat biletele de avion, cazarea am gasit-o de pe internet (recomand site-ul booking.com) ne-am facut bagajele si am plecat.
Am ajuns in Amsterdam, pe care l-am vazut (in prima faza) doar din aeroport si din tren, deoarece hotelul nostru era in Nieuwegein (care este o suburbie a orasului Utrecht). Din aeroport ai conexiuni catre mai toate directiile asa ca noi ne-am inghesuit repede in trenul catre Utrecht. Dupa jumatate de ora am ajuns, aici am schimbat cu un tramvai, care in cele din urma ne-a adus la hotel, yupi. Desi nu prea suntem obisnuiti sa luam o cazare in alt oras (fie el si suburbie), decat cel pe care intentionam sa-l vizitam, de aceasta data am observat ca a meritat. Am luat hotelul in Nieuwegein si pentru faptul ca prientenii nostri stateau aici. Dar acest lucru chiar nu ne-a impiedicat sa vizitam o foarte mare parte din Olanda.
“Vara nu-i ca iarna si iarna nu-i ca vara”, ei bine nici iarna din Olanda nu-i ca iarna din Romania. Desi eram bine imbracata (caciula, fular, geaca cu protectie de vant, manusi, plus cateva straturi de grasimita:D) tot a trebuit sa beau cafea sau ciocolata calda pentru a ma incalzi. Daaaaaaaa ciocolataaaaa olandeza ceva ce chiar merita incercat.

imagine

Utrecht si revelionul

Nieuwegein fiind doar locul de campare nu prea am stat sa-l vizitam, deoarece in afara de case extraordinar de frumoase si cochete nu prea aveai ce vedea. Un lucru e cert, cand treceam printr-un cartier rezidential pentru a ajunge la tramvai, chiar aveam impresia ca trec printr-un muzeu de casute de papusi. Olandezii nu se feresc sa-si expuna prin geamurile foooooarte mari viata de zi cu zi. Desi un lucru pare suspect de curios: geamurile mari ca niste vitrine de magazin frumos ornate iti prezinta si interiorul sufrageriei, dar nu vezi picior sau manuta de omuleti… suspect zic eu. Traseul zilnic era urmatorul: hotel, apoi cam 10 sau 15 minute de plimbare in aer liber (asta in functie de vant sau ninsoare), statia de tramvai Nieuwegein cu destinatia finala gara Utrecht, care de altfel era foarte aproape de centrul orasului.
    Ne-am lepadat rapid de bagaje si am plecat in Utrecht. Ce ar trebui sa stiti despre Utrecht: in primul rand, ca este dupa Amsterdam al doilea oras din Olanda care gazduieste cele mai importante evenimente culturale, Universitatea din Utrecht este cea mai mare din Olanda si nu in ultimul rand Domul din Utrecht este cea mai mare biserica de acest gen din Olanda. O sa ma opresc putin sa povestesc despre Dom (deoarece scarile lui si implicit urcatul pana pe acoperis m-au mutilat sufleteste, poate si pentru ca nu prea eram pregatita “emotional”). Domul din Utrecht are o istorie destul de interesanta, constructia lui nu a fost niciodata finalizata, datorita lipsei de fonduri si din acest motiv naosul nu a fost terminat, fapt ce a dus ca in 1674 cu ajutorul unei furtuni puternice sa fie distrus, iar turnul si biserica nu am mai fost conectate. Dar pe locul unde ar trebui sa exista pilonii de legatura acum sunt niste marcaje pentru a comemora istoria catedralei. Are o inaltime de aproximativ 113 m si nu dispune de lift, de aici si durerea mea sufleteasca. Dar odata ajunsi sus am stiut ca a meritat. Se spune ca in zilele insorite chiar poti vedea Amsterdamul, din pacate noi nu prea am fost atat de norocosi.
    Tot in Utrecht ne-am petrecut si revelionul. Un lucru trebuie sa-l admit, nu foarte multe capitale europene au concerte in aer liber sau focuri de articifii extraordinare de revelion ca Bucurestiul. In seara de revelion am mers la un restaurant argentinian, iar dupa ce am vazut focurile de artificii destul de slabute comparativ cu cele din Bucuresti ne-am decis sa mergem intr-un club. De retinut un detaliu extrem de important, in seara de revelion aproape toate barurile si cluburile se inchid intre ora 11 si 01. Si chiar daca unele deschid si dupa 12 e bine sa-ti cumperi bilet de intrare in avans. Asa ca dupa masa ne-am facut siesta in frig si pentru a ne reincarca bateriile ne-am oprit la o… shaormerie(da, si aici comunitatea turca-i la putere, yupii). Daca va duceti in cluburi in Olanda o sa vedeti ca omuletii de acolo nu prea stiu sa danseze, comparativ cu ce gasim pe plaiuri mioritice. La capitotul muzica, desi e scris mare pe afis “Oldies but Goldies night”, ei bine cu siguranta partea cu “oldies” au nimerit-o, dar cred ca erau hit-uri olandeze, deoarece nu prea imi intram in ritm. Oricum cu siguranta a fost o noapte de neuitat.

Den Haag si marea

A doua zi, de 1 ianuarie aveam mancarimi in picioare si desi cu o seara inainte ne-am dezmatat am zis sa incepem cu dreptul. Asa ca am luat tramvaiul catre gara si ne-am oprit in fata panoului mare si ne tot uitam si dadeam cu banul incotro sa o luam. Deoarece nu am ajuns la nici o concluzie am zis ca cel mai bine e sa intrebam la ghiseul de bilete. In Olanda majoritatea persoanelor indiferent de varsta vorbesc bine engleza, asa ca pret de 30 de minute ne-am conversat despre tarife, ce am putea vizita etc. Adevarul e ca norocul de data asta ne-a si suras, deoarce doamna de la ghiseu a fost super draguta si pe langa sfaturi ne-a ajutat si cu reducerea pe care o avea pentru tren si asa am putut sa luam biletele de tren catre Den Haag, Mastricht si Liege, dus - intors, cu o reducere substantiala. Adica am platit pentru patru persoane 80 de euro, in conditiile in care daca memoria ma mai ajuta doar pentru Mastricht biletul dus intors pentru o persoana era in jur de 40 euro. Asa ca ne-am urcat in tren, destinatia: Den Haag. Ajunsi am luat tramvaiul catre plaja. E superb am urlat in sinea mea. Plaja ma tot ducea cu gandul la filmele englezesti de prin anii ’20, cand domnisoarele cochete se plimbau cu umbrelutele de soare. Si daca vi se pare cunoscuta aceasta traditie: tineri si tinere intrau aproape goi in marea rece special de 1 ianuarie pentru noroc si sanatate (partea cu interpretarea gestului e de la mine putere).
    Tot in Den Haag se afla si muzeul Bunker care gazduieste o impresionanta colectie de obiecte militare din Al Doilea Razboi Mondial, chiar intr-un buncher german construit in 1943.

Sfarsitul primei parti

Autor & Foto: Oana Ozdemiroglu

Taguri: Amsterdam Utrecht Den Haag muzeul Bunker Oana Ozdemiroglu

Voteaza acest articol:

<< back citeste toate articolele acestui utilizator