“Riviera Turceasca”scris de Oana Ozdemiroglu la data 29 August 2011

(170 voturi)

Cand e vara obisnuiesc sa tot am acelasi vis “ciudat”. Sunt intr-o masina decapotabila (un Aston Martin argintiu :D ) cu esarfa de rigoare la gat si conduc pe Riviera Franceza. Dar din pacate e doar un vis, caci nu am nici Astonul, permisul e in continuare pastrat la politie, cu toate ca de esarfe nu duc lipsa. Asa ca daca nu pot sa am totul, macar sa ma multumesc cu un pic mai putin.
    Cum in fiecare vara mergem in Bodrum pentru a ne vizita socrii, respectiv parintii, anul acesta am zis sa fim rai, sa muscam din aventura si sa mergem cu masina pana acolo. Cateodata chiar se spune ca drumul e mai interesant decat destinatia. Iar un drum de 24 de ore, nici nu avea cum sa fie altfel, decat interesant.

Gropile, indicatoarele si Bulgaria

Inainte de a incepe sa scriu despre aceasta parte a drumului, un lucru trebuie sa mentionez. Bulgaria e absolut frumoasa. Dar pe cat de frumoasa e, pe atat e de “salbatica”. Cel mai scurt drum de a traversa Bulgaria se face in 4 ore sau 3 ore daca esti Shumacher. Traseul este simplu: Giurgiu, Ruse, Popovo, Omurtag, Kotel, Yambol, Elhovo, Edirne (vama turceasca). Traseul e foarte frumos de facut vara, deoarece totul e inflorit. Acum e important sa va uitati dupa indicatoare si mai ales sa tineti cont de viteza, pentru ca oricand poti fi oprit de politistii in actiune. Majoritatea vorbind limba internationala a “ciorbei”. Adica pentru a nu plati o amenda iti vor cere deschis bani de o ciorba, din acest motiv e bine sa aveti la voi 5 sau 10 euro. Intre Omurtag si Kotel e traseu de munte, cu multe serpentine. Problemele incep sa apara dupa Yambol, cand iti vei dori sa ai o dacia 1300, deoarce chiar iti poti distruge rotile.

Feribotul, calul si pietrele

Ajunsi in Edirne, deja ne simtem ca acasa, sa incerce cineva sa ne mai opreasca. De aici mergem spre Uzunkopru, Kesan, Gelibolu si ne oprim in Ecebat de unde luam feribotul pentru Canakkale. Un bilet pentru masina costa 23 YTL, iar feribotul pleaca din trei in trei ore.

In toata istoria Australiei si Noii Zeelande acestia au participat intr-un singur razboi. Fortele aliate Franta si Anglia impreuna cu Australia si Noua Zeelanda au trimis in primul razboi mondial peste 500.000 de soldati pentru a cuceri orasul Canakkale (nu au reusit).
imagine

Din acest motiv in fiecare an turisti din Australia si Noua Zeelanda vin in pelerinaj la Canakkale in memoria soldatilor morti pe campul de lupta. Orasul e foarte cochet, faleza e plina de restaurante si cafenele. Si pentru cei care au vazut filmul “Troia” vor fi multumiti sa stie ca cei care au facut filmul au donat calul de lemn folosit in film orasului Canakkale.

O luam din nou la drum si ne oprim in Troia, care inca mai pastreaza vestigiile orasului antic. Din pacate la ora la care am ajuns era inchis. Dar am aflat ca si acolo se afla o replica a celebrului cal care a dus la cucerirea orasului. Cu toate acestea diferenta dintre calul din Canakkale si cel din Troia e ca cel folosit in film a fost facut din lemnele vaselor antice ce au ramas pe fundul marii, iar cel din Troia e facut din lemn obisnuit, deci si prin urmare in Canakkale gasiti un cal troian un pic mai autentic. Desi nu am putut vizita ruinele Troiei ne-am oprit la restaurantul Troia. Privelistea si mancarea absolut delicioasa au compesat din plin.
    Prima zi de drum am incheiat-o in Ayvalik o statiune la mare si spre marele nostru noroc matusa lui are o casa de vancanta aici.
    A doua zi am luat-o “la picior” devreme. Pe drum va rog sa va opriti pentru a cumpara capsuni, deoarece in aceasta regiune sunt o multime de sere, iar capsunile sunt absolut dementiale.
imagine

O luam prin Mansa, Izmir, trecem prin Kusadasi unde ne oprim in… bazar. E chiar imposibil sa vizitezi Kusadasi (care in traducere romana inseamna insula pescarusilor) si sa nu te opresti in vechiul bazar, care aminteste de cel din Istanbul, dar mult mai putin aglomerat si mult mai curat. Bineinteles ca si preturile sunt un pic mai mari, iar reducerile nu prea exita. Tot in Kusadasi e bine de vizitat si cetatea, pe care noi de altfel am tradat-o pentru ca am ales mai bine o plimbare scurta prin bazar.

O luam din nou la pas si de aceasta data ne oprim in Davutlar. Daca ajungeti in Kusadasi va recomand din tot sufletul sa incercati si acest mic “sat de vacanta”. Casele au doar un nivel, dar sunt cochete foc. Plaja are nisipul auriu, iar marea daca nu ar fi pentru portiunea de inceput cu pietre ar fi pe primul loc in preferintele mele. O mare calda cu valuri prietenoase.

Plecam si de aici si trecem prin Soke de unde incepe autostrada. In curand am si ajuns in Bodrum. Putin obositi, putin infometati, dar cu unele dintre amintirile din calatorie cele mai frumoase.

Autor & Foto: Oana Ozdemiroglu

Taguri: Giurgiu Ruse Popovo Omurtag Kotel Yambol Elhovo Edirne Uzunkopru Kesan Gelibolu Ecebat Canakkale Troia Ayvalik Mansa Izmir Kusadasi Davutlar Bodrum Oana Ozdemiroglu

Voteaza acest articol:

<< back citeste toate articolele acestui utilizator