DALYAN si testoaseleOana Ozdemiroglu la data 5 Mai 2011

(126 voturi)

Am inceput sa scriu despre Turcia pentru ca am ajuns sa o consider a doua mea casa. Am scris despre Istanbul si Bodrum, doua dintre locurile mele de suflet, acum scriu despre un loc care m-a cucerit prin simplitate si liniste. In vacante imi propun sa ma duc in locuri aglomerate sau in locuri in care sa fiu mereu in miscare. Dalyan e total contrariu a ceea ce consider eu a fi o vacanta reusita. E un orasel foarte mic, foarte linistit si mult prea recreativ, cu toate acestea din cauza lui am descoperita ca e foarte bine daca din cand in cand ai o vacanta tihnita.

Dalaman, Dalyan si o nunta

Anul 2009 a insemnat un cumul de nunti. In fiecare luna aveam programata o nunta. Incepusem sa cred ca sfarsitul lumii se apropie, din moment ce toata lumea se grabea sa se casatoreasca. In luna octombrie am fost invitati la o nunta in Turcia. Atunci am auzit pentru prima oara de orasul Dalaman. Fiind in octombrie am zis ca bagajul, desi numai pentru trei zile sa-l pregatesc pentru toamna, dar a mea jumatate m-a avertizat ca nu e nevoie, dar e important sa ne luam costumele de baie. Putin curios deoarece in Bucuresti toamna se instalase in plina regula. Dar, de data asta el stia mai bine. Ruta obisnuita cu avionul, Bucuresti – Istanbul schimband avionul din Istanbul catre Dalaman. Am fost asteptati de catre un prieten care ne-a luat de la aeroport. Asa ca am avut trasnportul asigurat, dar m-am informat mai apoi ca la aeroport exista autobuze care te duc de la aeroport catre Dalaman si de aici se pot lua minibuse catre locatia dorita. Am trecut prin Dalaman razant si am ajuns in Dalyan. Orasel mic, dar foarte bine intretinut si curat. Dalyan avea sa fie locul de campare.

Prima zi am decis sa ne familiarizam cu imprejurimile. Daca ar fi sa descriu orasul intr-un cuvant, acesta ar fi: “vis”. E un loc perfect in care sa te pensionezi sau sa te retragi si sa scri un roman.

In Dalyan nu exista hoteluri in sensul clasic, dar e plin de casute functionale care isi asteapta oaspetii. In astfel de complexe de vile/apartamente ai toate facilitatile plus o piscina. Ce m-a bulversat cel mai mult a fost peisajul care se tot schimba in timp ce innaintam. Ne-am decis sa incercam plaja. Pentru a ajunge acolo trebuie sa iei vaporasul care te duce pret de 45 de minute printr-o minunata delta. Pe stancile de pe cealalata parte esti uimit sa constati ca morminte sapate in piatra datand din anul 400 i.C inca mai stau marturie a unor vremuri deja scurse in istorie. Acestea sunt mormintele din Lycia. Innaintand pe rau vezi si ruinele vechii cetati Kaunos. De o parte si de alta a raului se insira case micute, dar fiecare echipate cu cate o barcuta. Ajunsi la plaja ne-a intampinat un panou pe care scria ca suntem pe teritoriu strain si trebuie sa-l intretinem cat mai bine. De ce? Deoarece plaja “Testoaselor”, asa cum este denumita, reprezinta locul de depunere a oualelor a unei specii de testoase protejate de lege numita “Testoasele Gigant cu Cap patrat” (o traducere aproape mot – a – mot din engleza: Giant Loggerhead Turtle). Din acest motiv plaja se inchide la ora 9 si nu exista cluburi. Totusi sunt doua baruri, cu muzica data in surdina. Dar e perfect, pentru ca asa auzi valurile care se sparg in larg. Chiar daca se numeste plaja “Testoaselor” sa nu va asteptati sa dati nas in nas cu una. Desi e mult mai atragator sa o numesti asa decat:”Plaja unde daca sunteti extrem de norocosi veti vedea o testoasa depunandu-si ouale”.

Cand ajungi efectiv pe plaja nu recunosti Turcia. Ai impresia ca ai fost transportat in cu totul alt loc. Nisipul e de un galben auriu perfect, iar marea desi cu valuri e curata si limpede. Dealtfel in 2005 a fost decretata cea mai buna plaja din lume. Iar in momentul de fata e pe locul doi la calitatea nisipului si a marii.
        Desi sejurul a fost scrut, doar de 3 zile, in Dalyan sunt mult mai multe locuri de vazut si activitati de incercat. Cum ar fi bailie cu namol, plimbarile pe canalele adiacente deltei, ruinele orasului Kaunos, catarari pana la mormintele Lyciene, scufundari si canoe.
    Dalyan mi s-a parut ca un loc perfect pentru luna de miere. E unul dintre locurile mele preferate despre care oricat de multe ai spune niciodata nu e deajuns, decat daca te duci si il vizitezi.

Autor & Foto: Oana Ozdemiroglu

Taguri: Dalyan Turcia Dalaman Kaunos Testoasele Gigant cu Cap patrat Lyciene testoase Oana Ozdemiroglu

Voteaza acest articol:

<< back citeste toate articolele acestui utilizator
1 comentarii adauga comentariul tau
Florinbad - Turism Cultural a scris pe 27 Iunie 2014, ora 23:29
Buna ziua! As dori sa iau legatura cu dumneavostra, doamna/domnisoara Oana Ozdemiroglu, deoarece scriu un articol despre Delta Dalyan si as avea nevoie de acceptul dumneavoastra pentru a folosi cateva fotografii din orasul Dalyan, la o rezolutie mai mare. In toamna anul 2011 am inceput o serie de articole referitoare la Turcia, serie numita "Turcia altfel". Acum am ajuns la articolul despre Delta Dalyan (am fost aici in vara anului 2011, prin intermediul unei excursii luata din Marmaris) si as dori, daca-mi permiteti, sa inserez 3-4 fotografii din oras. Felicitari pentru articol! Voi trage cu ochiul negresit la el, pentru a ma inspira si a-mi aduce aminte de excursie. Va multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc o zi impecabila! Florin Badulescu Turism Cultural