Te quiero Barcelona! (part 2)Oana Ozdemiroglu la data 30 Ianuarie 2011

(119 voturi)

Aterizezi in Barcelona si oricat de multa spaniola ai invatat de la telenovele, parca te izbeste o alta limba. Eu care eram sigura pe mine ca stiu spaniola incep sa ma indoiesc, cu toate acestea intreb politicos pe unde este pasajul catre metroul ce duce spre oras. La scurt timp elucidez misterul. In Barcelona se vorbeste atat spaniola cat si catalana. Asa ca m-am speriat degeaba. Dar stati linistiti, toata semnalistica pentru turisti e in spaniola, catalana si in engleza asa ca probleme majore cu orietarea nu prea apar.

“COMO LLEGAR A…?”
Din aeroport am luat metroul, care ne-a dus in centrul Barcelonei, unde aveam si cazarea. Deoarece eram pe buget am preferat pentru doua zile sa stam la un hostel. Camera mica, studenteasca, ingrijita, cu bucatarie separata, unde am si gatit o mult prea traditionala pizza cuparata de la supermarket.
Majoritatea atractiilor turistice din Barcelona sunt cat de cat aproape, din acest motiv am optat sa ne deplasam cu metroul. E usor de folosit si nu prea se asteapta (nu e pe sistem nemtesc cu minut si secunda, dar e mult mai bine decat in alte orase), un multipass pentru 10 calatorii ne-a costat in jur de 7 euro. Am vazut si biciclete zambitoare. Se vede ca la moda prin marile orase din Europa ar fi sa iti inchiriezi bicicleta. Cum anume? Te duci la biroul de inchirieri platesti pentru un jeton si in functie de cate ore o folosesti ti se contorizeaza, apoi bicicleta o poti lasa in statii special amenajate.

BARCELONA, LABIRINT AL STRADUTELOR INGUSTE
Deoarece aveam doar doua zile la dispozitie sa vizitam Barcelona am decis ca in prima zi sa ne pierdem. Curios a fost faptul ca pana la urma chiar am atins majoritatea punctelor turistice din ghidul de buzunar.

Adevarul e ca stradutele cochete, balcoanele mici unde sunt mai tot timpul spanzurate rufe sau ghivece de flori, te ademenesc mult prea mult ca sa nu le bagi in seama. In plus pe acestea gasesti unele dintre cele mai fistichii magazine, cum ar fi: cel de magie, de masti si papusi sau de electrocasnice pentru fanii adevarati ai FC Barcelona.

In drum spre port, care era destinatia finala a primei zile, am dat si peste o cladire care semana izbitor de mult cu cea din P-ta Natiunilor Unite din Bucuresti.
imagine

In Barcelona nu poti sa spui ca nu ai ce manca sau nu sunt restaurante, snack baruri, veggie baruri si cate si mai cate, dar cu siguranta exista si unele care sunt atat de cautate incat lumea care este dispusa sa astepte minute in sir pentru o masa libera.

Ajungand in port, statuia lui Columb precum si telefericele care se tot plimba in zare ademenindu-te ne-au facut sa intelegem ca, desi uscatul e al lui Gaudi, marea, plaja si yachturile nu-i mai apartin.

In drumul de intoarcere spre hostel deja se facuse ora cinei, iar oamenii cu zambete largi dupa o zi de lucru se plimbau pe La Ramblas. Viata nocturna a acestei alei e plina de lumina. De la artistii care pictau desene fantasmagorice cu ajutorul sprayurilor de graffiti si a focului, dansatori de flamenco si pana la vanzatorii indieni ambulanti.

BARCELONA LUI GAUDI

Daca pentru americani e valabila vorba ca “in viata nu poti scapa de fisc si de moarte” pentru Barcelona un lucru este cert, prezenta lui Gaudi o poti simti oriunde. Pana si oamenii sunt parca “gaudieni”.
A doua zi ne-am decis sa luam micul dejun intr-un cadru cat se poate de cult, destinatia: Parcul La Sagrada Familia. De la hostel in mod normal am fi facut 15 minute, dar aveam aparatul foto cu noi si nu ne-a fost frica sa-l folosim. Prima victima a fost o cladire destul de extraterestra in comparatie cu orasul.
imagine

As fi putut sa o numesc ciudata, dar in orasul lui Gaudi “ciudat” e cuvantul de ordine. Pana la urma s-a dovenit a fi o cladire de birouri, deci cat se poate de extraterestra. A urmat Plaza de Toros in care toreadorii isi incearca norocul si tu ca spectator iti incerci puterile portofelului.

Sagrada Famiglia a reprezentat un amalgam de sentimente, de la oroare, la stupefactie, de la intriga pana la consternare. E magnifica si monstruoasa in acelasi timp. Cele doua parcuri din apropiere ne-au dat motivul perfect pentru a manca micul dejun. Desi putini rusinati la inceput ne-am dat drumul, cand am vazut turistii germani mancand inghetata pe iarba, noi cel putin stateam pe banca.

Pentru a imbina tehnologia cu Gaudi am fost suprinsi sa vedem ca pentru a intra in parcul Güell poti lua…scarile rulante.
imagine

O comoditate pe care am batjocorit-o pana in momentul in care pentru o portiune de panta foarte inclinata a trebuit sa urcam prin propriile mijloace de transport…picioarele. Parcul e o poveste transpusa in arhitectura. Totusi punctul de atractie al turistilor e cameleonul lui Gaudi, care de altfel e si simbolul Barcelonei.

Ziua nu putea sa se incheie mai bine decat cu Parcul Montjuic si spectacolul fantanilor cantatoare. Pe care le-am pozat chiar de pe o trecere de pietoni in disperarea masinilor si a jumatii mele care a ramas consternat ca numai eu puteam sa ma opresc pe mijlocul ei sa fac o poza.

Sunt foarte multe lucruri de povestit despre minunatiile din Barcelona, dar cele mai multe trebuiesc intuite si traite la fata locului.

Barcelona e un muzeu in aer liber si pentru ca am devenit si noi putin Gaudieni ne-am promis ca vom reveni pentru o sedere mai lunga.

PLAN DE CHELTUIELI:

Hotel Barcelona (2 nopti):  80 euro
Pret bilet transport: intre 3 euro si 8 euro
Cost masa la restaurant: aprox. 20 euro
Cost supermarket(alimente petru mic dejun si cina): aprox. 40 euro

Autor & Foto: Oana Ozdemiroglu

Taguri: Barcelona Spania FC Barcelona Columb La Ramblas Gaudi Parcul La Sagrada Familia Parcul Montjuic Oana Ozdemiroglu

Voteaza acest articol:

<< back citeste toate articolele acestui utilizator
2 comentarii adauga comentariul tau
mihai a scris pe 1 Februarie 2011, ora 07:21
in sfarsit si partea a 2-a, multumim Oana. Supar articolul tau. Felicitari!
Oana Ozdemiroglu a scris pe 2 Februarie 2011, ora 09:32
Sorry daca a durat mult, dar sper ca a meritat asteptarea! Multumesc