Te quiero Barcelona, but I ♥ Tenerife (part I)Oana Ozdemiroglu la data 21 Ianuarie 2011

(135 voturi)

Toata lumea face un lobby extraordinar insulei Tenerife. Am zis sa o “google-esc”, privelisti frumoase, reclame senzationale, dar nu am fost convinsi sa ne limitam strict la ea de teama sincera a plictiselii de a ne praji la soare. Castigatoare a fost varianta Barcelona – Tenerife: un pic de cultura si de aventura.

I ♥ Tenerife

Aveam o vaga idee de ceea ce ne putea oferi insula, dar nu banuiam ca se va transforma intr-o adevarata aventura pe doua roti.
    GETTING YOU THERE:
Tenerife are doua aeroporturi internationale: Tenerife Sud – Reina Sofia si Tenerife Nord – Los Rodeos. Majoritatea plajelor se afla in partea de Sud a insulei (inclusive plaja unde ne facusem rezervarea la hotel), cu toate acestea zborurile low cost ajung in Tenerife Nord, dar nici o problema, deoarece de la aeroport pana in capitala insulei Santa Cruz se fac cam 15 minute cu taxiul, iar pentru 17 euro ajungi chiar si in 7 minute. La punctul de informare al aeroportului se gasesc din plin brosuri cu atractiile insulei, harti si informatii despre mijoacele de transport in comun.

De la aeroport ne-am dus direct la gara centrala din Santa Cruz pentru a lua un autobuz ce avea sa ne duca la destinatia noastra, Costa Adeje. Un bilet de genul “portofel” te costa 12 euro si in functie de destinatie si numarul de pasageri pretul se scade din acesta.
imagine

STEP INTO THE EXPERIENCE:
Tenerife este recunoscuta in primul rand pentru plajele sale magnifice cu nisip negru sau auriu. Se pare ca pentru unele dintre acestea, nisipul, a fost adus direct din Sahara. Plajele cele mai populare sunt Playa de Los Cristianos si Playa de Las Americas. Dar plajele nu au fost o prioritate in cazul nostru. Dupa ce ne-am cazat la hotel am facut un tur si ne-am dat seama ca pentru 60 euro puteam inchiria pentru 3 zile un scooter, care din dragoste si multumire eterna l-am denumit “motor”

Mai incolo aveam sa descoperim ca pentru 50 euro puteam inchiria pentru 3 zile chiar si un Citroen C3, dar nu am regretat. Cam peste tot se gasesc locuri speciale de unde puteti inchiria scootere, biciclete sau masini. Tot ceea ce va trebuie e permisul de conducere, suma de inchiriat si un depozit, care in cazul nostru a fost de 80 euro (acesta se returneaza dupa ce predai cheile). A doua zi dis de dimineata eram pe motor, ne-am luat harta si am tras la sorti daca sa o luam spre stanga sau dreapata. Astfel am facut inconjurul insulei in trei zile.
    Peisaje de o splendoare ce rar mi-a fost dat sa vad. De la adevarate “paduri” de palmieri ce sunt exportate, curbe extrem de periculoase, peisaje selenice, paduri de conifere, stanci neprimitoare, pana la soparle hoate si vegetariene convinse. Totul ni se invartea in minte ca un adevarat caleidoscop, peisaje si oameni ce isi savurau fiecare clipa.

Un “monument istoric” al insulei este reprezentat de Drago de Icod. Un copac vechi de 1.000 de ani aflat de altfel intr-o zona viticola. Probabil ca exista o legatura intre vin si traitul secular. Drago de Icod este unul dintre cei mai vechi copaci din specia lui. Si cu toate acestea noi l-am confundat cu alt copac care ni s-a parut noua ca e mai “milenar”, asa ca adevaratului Drago i-am facut doar o poza din mers. Desi de invidiat faptul ca am luat drumul “motorului”, pe autostrada gonind cu 100 km/h fiecare picatura de ploie ti se pare o tornada, iar tirurile nelipsite iti ruleaza adrenalina la maxim. Din acest motiv am fost putin dezorientati cu locatia copacului secular.
imagine

Tot in Icod de Los Vinos am mancat cea mai traditionala si absoult delicioasa cina. O supa de gaina care era plina de taietei de casa cu ou si gust autentic. Iepurele in sos vanatoresc cu cartofi copti m-a facut sa cred ca nu am trait degeaba. Masa m-a costat 20 de euro, in conditile in care a fost doar pentru o singura persoana. Deoarece aveam demipensiune, cu bufet deschis din care ne saturam din plin am decis ca pentru drum sa cumparam de la supermarket paine si alimente pentru sandwich-uri. Cu toate acestea apa la sticla este ridicol de scumpa ajungand chiar si la 2 euro sticla de 0.5l.

UIMIRE
Doua lucruri m-au marcat profound, desi am calatorit destul pentru varsta pe care o am, putine locuri m-au facut sa amutesc de uimire. Primul a fost peisajul selenic din Parcul National Teide, unde se afla cel mai inalt varf al Spaniei, 3718 m. Urcand de la nivelul marii trecand pe rand prin toate formele de relief la distanta de maxim 15 minute esti uimit cand ajungi intr-un punct in care roci rosii si vegetatia austera te indeamna sa crezi ca ai parasit Planeta Albastra. Am vrut sa ne urcam pana la gura vulcanului, dar telefericul te rupe ca pret 25 euro/persoana. Asa ca ne-am multumit sa-l salutam.

Cand incepusem sa coboram am crezut ca am viziuni, deoarece eram deasupra norilor si mi se pareau a naibii de asemanatori cu spuma de lapte al unui cappuccino. Am urlat ca suntem deasupra norilor, in sfarsit in al noulea cer, dar, hmmmm, dar, da exista un DAR… din ce in ce mai mult de apropiam de norii de spuma de lapte, am inceput sa intram in ei si……ceata, umezeala si chiar bruma, asta in conditiile in care in urma cu 20 de minute era asa de cald ca nu puteai sa te opresti sa tot bei apa. Asa ca, de acum incolo pentru mine cappuciono nu are nici cea mai mica conotatie italiana, mai degraba una legata de nori, vulcan si o ceata ce ne-a silit sa mergem cu 20 km/h.

Al doilea lucru care m-a facut sa zic ca exista D-zeu a fost faptul ca in timp ce ne intorceam la hotel pe un drum national care se invecina cu marea, din multimea de nori gri si grei o raza de soare se juca in apa refelctand perfectiunea din detaliile cele mai nesemnificative. In acel moment mi-a fost lesne sa inteleg de ce unii oameni se indragostesc iremediabil de mare.
LA GRADINA…..ZOO - BOTANICO - ADVATICA
    Pentru penultima zi am ales sa mergem la un parc de distractii. Desi e o “investitie” destul de costisitoare 50 euro/persoana, Loro Parque nu ne-a dezamagit deloc. Are trei piscine in care la intervale de 45 de minute se tine cate un spectacol, cu orci, delfini si foci. In partea de delfinariu gasesti de la rechini si pisici de mare care innoata deasupra capului vizitatorilor, pana la pesti multicolori. Parcul mai are si urmatoarele zone: pinguini, animalele exotice, tigri albi, crocodili, pasari flamingo, o sectiune in care diferite specii de papagali zboara liberi si chiar poti aporape sa-i atingi, plante exotice, spectacole cu papagali dresati si nu in ultimul rand maimutele care se amuzau copios pe seama oamenilor.

Din momentul in care am inceput sa ne impachetam bagajele pentru intoarcerea in tara am decis ca Tenerife ne va ramane in inimi. Desi insula poate fi linistita si placuta pentru plaje, restaurante, discoteci, terase la care esti invitat sa degusti vinuri din productie proprie, etc., ea este defapt o provocare la aventura. Asa ca data viitoare am promis sa ne intoarcem, deoarce inca au mai ramas neatinse de noi padurile luxuriante, plajele virgine si expeditiile pe mare pentru a vedea balenele si delfinii.

Din vacanta de vara a anului 2010 aceasta este prima parte, ce se va continua cu excursia in Barcelona. Dar am uitat sa ma prezint: Buna sunt Oana si sunt o travelhoolic!!!

Plan de vacanta:

Locatie: Barcelona si Tenerife
    Durata: 7 zile
    Pret bilete avion Bucuresti –Barcelona (retur): 200 euro ( pentru doua persoane)
    Pret bilete avion Barcelona – Tenerife (retur): 300 euro (pentru doua persoane)
    Pret Hotel Tenerife/Costa Adeje: 365 euro (demipensiune)

Autor: Oana Ozdemiroglu

Taguri: Tenerife Barcelona Tenerife Sud Reina Sofia Tenerife Nord Los Rodeos Santa Cruz Costa Adeje Playa de Los Cristianos Playa de Las Americas Drago de Icod Icod de Los Vinos travelhoolic Oana Ozdemiroglu

Voteaza acest articol:

<< back citeste toate articolele acestui utilizator
7 comentarii adauga comentariul tau
puiu a scris pe 21 Ianuarie 2011, ora 16:47
un articol deschis, sincer cu imagini atractive, neprelucrate, ce te ademenesc ca personaj virtual, iar pe viitor dece nu ca turist. Imi place si prin contrast cu reclamele agresive, prin text, imagine si sunet. In viitor publiciatea care a depasit nivelul de suportabilitate va avea mai mult de pierdut decat a castigat pana in prezent. Daca gresesc, combateti-ma, daca nu completati-ma!
Dana a scris pe 23 Ianuarie 2011, ora 16:59
mi-a placut articolul tau, felicitari!
mihai a scris pe 23 Ianuarie 2011, ora 16:59
Felicitari pentru articol! Asteptam si partea a 2-a.
Ioana a scris pe 24 Ianuarie 2011, ora 23:05
Un articol minunat! Asteptam continuarea!
anton a scris pe 26 Ianuarie 2011, ora 21:07
felicitari pentru articol, mi-a facut placere sa-l citesc.
Oana Ozdemiroglu a scris pe 2 Februarie 2011, ora 11:30
Merci mult pentru sustinere!!!!! Sper sa va placa si urmatoarele aventuri.
IULIAN a scris pe 11 Februarie 2011, ora 22:04
buna seara, am citit articolul dvs. si mi-a placut foarte mult, in aceasta vara voi pleca si eu cu familia si as dori mai multe detalii. Daca puteti sa-mi scrieti sau sa-mi dati un nr. de telefon. dogaruiulian@yahoo.com